fredag 30. januar 2009

Makaroniform


Da jeg bodde hjemme var jeg veldig glad i dette.. Fikk jeg ikke fiskeboller i hvit saus(noe som faktisk er min favorittrett) maste jeg ofte til meg makaroniform.
Hvordan lage dette:

Hva trenger du??
  • Pasta(makaroni, skruer, penne)
  • Kjøtt(pølser, bacon, kjøttdeig e.l)
  • Hvit saus(Toro sin posesaus)
  • Melk
  • Krydder
  • Revet ost
Hvordan blande dette sammen....
  • Kok opp pasta
  • Del opp kjøttet i små biter og stek det
  • Kok opp hvit saus etter anvist på posen
  • Bland alt sammen i en ildfast form
  • Sleng oppi en dæsj med godsaker av krydder(grillkrydder, pepper osv)
  • Ha på ost
  • Stekes på 200 grader midt i ovnen til osten er gylden brun.
  • Serveres varmt gjerne med nystekte rundstykker/bagett.
Man kan også ha i diverse grønnsaker. Blomkål, brokkoli, mais, sopp osv.. Kommer ann på hva man føler for å ha oppi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar