fredag 30. januar 2009

Hjemmelagd pizza med speltbunn


Man kan lage pizza i mange variasjoner og de fleste lager de forskjellig vil jeg tru.

Jeg har feks min egen måte å lage på mens kanskje du har en annen?


Hva trenger du?

  • Pose med ferdigbunn(Toro. Jeg bruker den me spelt og oliven)

  • Ost

  • Kjøttdeig av kylling

  • Pepperoni

  • Oregano

  • Tomatsau

  • Jalapenos

  • Nøytral olje

  • Bakepapir

Man kan ha forskjellge ting på pizza. Her bruker jeg det jeg liker best på en pizza!


Hva gjør du?

  • Bland opp deigen etter anvist på pakken

  • Flat ut deigen på et brett med bakepapir. Bruk hendene til å jevne ut deigen til den nesten er ca 4-5 mm tykk. Ha olje i hendene når du gjør dette. Ha gjerne litt olje på bakepapiret også.

  • Ha på tomatsaus i bunnen

  • Ha på ost over tomatsausen.

  • IKKE steik kjøttdeigen. Del den i små strimler på pizzaen over osten. Små biter me kjøttdeig steikes automatisk i ovnen.

  • Ha på pepperoni og jalapenis.

  • Dryss på oregano etter eget ønske.

Steikes midt i ovnen på 225 grader i ca 15 min..

Serveres varmt :-D

Legger ut par bilder, før og etter den har vært i ovnen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar